onsdag 10 augusti 2011

Ohoj ohej...


Idag tänkte jag berätta om att jag och husse har gjort roliga saker..
och jag har fått smaka något sååå gott!, Skinka!!!

Husse gjorde spår åt mig på gräsmattan när han märkte hur galen jag är i skinka!!
Det var jätteroligt och så sparkade vi fotboll och lekte! Matte var borta på nått annat i måndagskväll så då roade vi oss kungligt, husse och jag!

Annars så har matte och jag åkte till Granngården för att köpa mat till mig! Jag fick sitta i famnen på den supermysiga tjejen som jobbar där. Hihi det tyckte jag om! Hon gillade mig!
Vi åkte vidare och jag tyckte det väl var lite sådär att åka bil i min nya fina transportbur men jag somnade till slut så matte fick lite lugn och ro.. ja jag erkänner väl att jag pep en del då..


Här är bild sen jag övade på att vara i min transportbur.
Jag tyckte det var kul iaf.. å ja det går bra att åka bil nu med..för det har vi gjort flera gågner sen i måndags då det var den frörsta sen jag kom till min nya familj! :)

Igår så vilade jag ganska mycket men matte och husse busade med mig och räven på kvällen.. det var sååå kul och så fick jag skinkspår igen..inne och det var också jättekul!!
Hihi.. sen så sov jag gott kan jag lova..:)


Här buskramar jag räven i mattes knä!!


Idag var första dagen jag fick vara hos farfar med...det var mysigt.. vi åkte till farmors jobb och hälsade på pensionärerna som bor där och vet Ni?! Jag fick skinka!! En hel stor skiva, Ni må tro det var gott!! Sen fick jag åka med farfar hem och hälsa på deras hundar, Tom, Zigge och Thyson. Dem var lite väl jobbiga tycker jag.. så jag slapp dem och fick vara ute och leka med farfar själv istället. Sen kom matte och hämtade mig och vi åkte hem och åt! Myste och sen sov jag!
Matte höll på och grejade med nån garderob eller vad hon sa så jag fick vara i en hage i sovrummet. Det var mysigt för jag hade mina båda sovrums sängar där och så råttan och kaninen!
Mat och vatten såklart!
Fast som sagt så sov jag mest hela tiden.. det var ju jobbigt att vara iväg
hemifrån sådär även om det bara var för några timmar!
Nä nu är det nog snart godnatt!
Men vet Ni en sak till.. jag börjar bli väldigt duktig på att säga till när jag vill ut och pinka :)
Sen så kan jag gå lite i koppel inne iaf och lite ute med. Men vi övar mest inomhus.
Jag kan Tedd kom och så kan jag sitt! Men inte om det bjuds något så gott som skinka för då blir jag lite för ivrig för att lyssna på sitt direkt.. men jag måste ju det för att få något gott så ja... jag får väl försöka behärska mig..men det är svååårt..hihi

Vov kramar och godnattis från Tedd!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar